Sapbar

Je doorloopt 3 logi sche fasen,succes gegarandeerd

  1. Voorbereidingsfase (2 dagen)
    Deze fase zorgt ervoor dat je tijdens de sapkuur weinig hoofdpijn, duizeligheid en stemmingswisselingen ervaart. Tijdens de eerste twee dagen drink je geen koffie en vermijd je zuivel. Daarnaast eet je geen brood en aardappels. Als vervangers voor overdag kun je denken aan (gebakken of gekookt) ei, salade en aan havermoutpap. ,s Avonds eet je alleen een stukje mager vlees (ca. 100 gram) met veel groente. Drink twee liter water per dag. Je mag onbeperkt groente en fruit tussendoor eten.
  2. Sapkuurfase (5 dagen)
    De sapkuurfase stimuleert het ontgiften van je galblaas en lever, reinigt je nieren en je bloed en bevordert de doorbloeding en de lymfecirculatie.
    Optioneel
    Voor het maximale resultaat adviseren wij de sapkuur aan te vullen met extra voedingssupplementen. Deze supplementen en de daarop afgestemde voeding maken afvalstoffen in de dunne en dikke darm vrij en voeren deze af. De organen en weefsels worden tegen vrijkomende afvalstoffen beschermd door vitamine B, C en E, calcium, magnesium en zink, zodat het lichaam de afvalstoffen snel kan afvoeren.
  3. Opbouwfase (2 dagen)
    De opbouwfase zorgt ervoor dat het lichaam weer wordt voorbereid op het opnemen van zwaardere voeding. Eet en drink in deze fase hetzelfde als in de voorbereidingsfase.Vermijd zuivel en koolhydraten, zoals brood en aardappels. Drink maximaal één kop koffie per dag.

Eten en drinken tijdens de kuur

Twee liter water, onbeperkt kruiden-/muntthee (geen Pickwick of gelijkwaardige thee), kleine stukjes komkommer, wor tel, tomaat, bleekselderij.

Het is belangrijk dat het kleine stukjes groente zijn en dat je er lang op kauwt. Dit zorgt ervoor dat de werkzame stoffen beter worden opgenomen in je lichaam en beter verteren omdat je verder niks eet als je de strenge variant volgt. Neem maximaal eenmaal per dag als je het echt niet trekt een kopje drinkbouillon.

Je kunt bijvoorbeeld denken aan een salade met verschillende soorten ongezouten noten (max 50 gr), alfalfa, komkommer, tomaat.Wil je graag iets van vlees eten, dan mag je 75 gr magere/gerookte kipfilet of biefstuk in je salade verwerken of deze los eten met verschillende soorten wokgroenten.

Als dressing mag je maximaal twee eetlepels olijfolie of lijnzaadolie gebruiken over je salade of om je vlees in te bakken. Als alternatief mag je ook een lichte bouillon van bijvoorbeeld kip, tuinkruiden of tomaat nemen. Je kunt ook een wokgerecht maken, maar er mag geen pasta of rijst bij gegeten worden, alleen groente.

Rood fruit

Bessen, kersen, frambozen en aardbeien zijn niet alleen lekker, ze zijn ook nog eens heel goed voor je huid. Dit positieve effect komt door het antioxidant ellaginezuur, dat veel in rood fruit voorkomt. Dit zuur speelt een belangrijke rol in het vertragen van het huidverouderingsproces. Rood fruit zit boordevol vitamine C. Deze vitamine werkt niet alleen als antioxidant voor de huid, het zorgt ook voor extra weerstand. Rood fruit is dus niet alleen lekker maar ook gezond. Ontdek de voordelen van rood fruit!

 

Lichte kuur

Mix de collageen booster elke dag bij je eerste sapje, rond 8.00 uur. Neem daarna om de 2 uur een sapje. Mix bij je laatste sapje, rond 16.00 uur, de greens shot en gebruik om 18.00 uur een lichte maaltijd. In de avond kun je rond 20.00 uur genieten van een kop calm tea.

Intensieve kuur

Mix de collageen booster elke dag bij je eerste sapje, rond 8.00 uur. Neem daarna om de 2,5 uur een sapje. Mix bij je vierde sapje, rond 15.30 uur, de greens shot. In de avond kun je rond 20.00 uur genieten van een kop calm tea.

Top anti-aging

De collageen booster is een compleet en hoogwaardig huidsupplement dat zorgt voor een gezonde, soepele en strakke huid, voor stevig haar, gezonde nagels, soepele spieren, pezen en gewrichten, gezonde darmen en een algeheel gevoel van fitheid.

Viscollageen zorgt ervoor dat jouw huid bouwstoffen heeft om collageen te kunnen maken en de mogelijkheid heeft om te verjongen. Ceramiden zorgen voor een optimale bescherming van de huid, een sterke barrière en een vochtrijke huid. Hyaluronzuur houdt de vochtbalans in je huid op peil. De hoge vitamine C1000 ondersteunt de collageenaanmaak.

MSM, glucosamine en chondroïtine versterken het bindweefsel, de spieren, gewrichten en het kraakbeen.Wondgenezing en blessures genezen sneller.

Collageen booster is een ware pep voor je immuunsysteem. L-lysine, immunoglobulines, zink, vitamine C en D zorgen voor een versterkt immuunsysteem.

Hoogwaardige antioxidanten beschermen jouw huid en lichaam tegen celschade en huidveroudering.Antioxidanten beschermen tegen de zon en een zonneallergie.

De groene krachtpatser

De greens shot bevordert een goede gezondheid en gaat tekorten aan mineralen tegen. Ons lichaam heeft dagelijks de aanbevolen hoeveelheid verse groente en fruit nodig. Helaas lukt het ons niet altijd om deze hoeveelheid binnen te krijgen, waardoor wij mogelijk te weinig essentiële voedingsstoffen consumeren.

Hierdoor kan het lichaam verzuren, waarbij de pH-waarde daalt en allerlei gezondheidsproblemen zich kunnen voordoen. De greens shot vult deze tekorten, vitaminen, mineralen en andere voedingsstoffen aan en herstelt de neutrale pH-waarde van het lichaam voor een goede gezondheid en hernieuwde energie.

Hoe ga je verder na je kuur?

Hoe blijft je lichaam nu schoon en gezuiverd? Het makkelijkste en beste is dagelijks een koudgeperst sapje te gebruiken na je kuur. Drie of vier juices per week doen ook al veel voor je lichaam en huid.

Pure koudgeperste sappen bieden, naast de voedingskracht, elke keer een kleine zuivering van je lichaam. Sapbar VANNU biedt pakketten aan zodat je elke dag je vitaminen en mineralen binnenkrijgt. Het is immers niet makkelijk om altijd genoeg groente te eten.

Handige informatie

De juices blijven zes maanden vers in de vriezer. Per dag even ontdooien (15 minuten in een bak met koud water of de avond van tevoren in de koelkast zetten) en je juice is klaar.

Tips voor na je kuur

Max. twee liter water per dag Rood fruit
Vermijd suikers
Let op koolhydraatinname
Geniet van wat je eet en drinkt
Onbeperkt groente
Let op zuivelinname
Max. twee koppen koffie per dag
Gebruik voedingssupplementen Meer bewegen